سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازار صنعت

سنگ کوبیک چیست و چه کاربردی دارد؟

سنگ کوبیک چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی صحبت از استقامت و استحکام باشد، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند سنگ است، شاید به همین دلیل از زمان‌های بسیار دور برای ساخت و ساز از سنگ به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم یکی از کاربردی‌ترین سنگ‌ ساختمانی یعنی سنگ کوبیک را به شما معرفی کنیم.

سنگ کوبیک ! یکی از مستحکم‌ترین انواع سنگ که به عنوان مصالح ساختمانی از آن استفاده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم این سنگ یکی از انواع سنگ‌های مستحکم است که به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این سنگ  یک نوع سنگ گرانیتی است که به شکل مکعب و در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف  تولید می شود. این سنگ به دو نوع سنگ کوبیک منظم و سنگ کوبیک نامنظم تقسیم می شود.

سنگ کوبیک اصفهان

انواع سنگ های کوبیک

این سنگ‌ها در معادن زیادی در سطح کشور استخراج می شوند و هر منطقه دارای سنگ با مشخصات ویژه و قابلیت‌های مشخصی است. استحکام و دوام بالای این نوع سنگ باعث می‌شود که بیشتر به صورت سنگفرش مورد استفاده قرار گیرند.

سنگ کوبیک منظم

این سنگ‌ها بعد از استخراج از معدن توسط کارخانه با توجه به سفارش مشتری خرد شده و مطابق درخواست مشتری و ابعاد درخواستی او برش داده می‌شوند و به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شوند.

سنگ کوبیک نامنظم

این سنگ‌ها بعد از استخراج از معدن، توسط دستگاه سنگ شکن خرد می‌شوند و در کارخانه با دستگاه‌های مخصوص به ابعاد کوچکتر تقسیم می‌شوند.

مشهورترین سنگ‌های کوبیک کشور به کدام معادن تعلق دارند

در حال حاضر مشهورترین سنگ‌ کوبیک اصفهان در کشومان در معادن ساوه، مشهد و نطنز استخراج می‌شوند که قیمت آنها با توجه به ابعاد و اندازه و نوع برشکاری و البته هزینه حمل و نقل آنها از معدن تا کارخانه مشخص می‌شود.